zaterdag 5 november 2016

Shooting star

Na de late avond waren we weer op tijd het mannetje 😉. Andrea had een heerlijk ontbijt voorbereid, wat worden we hier verwend. Larry heeft een paar weken terug een hert geschoten, dit mag hier een bepaalde tijd op bepaalde plekken, dit om de populatie op peil te houden. Ze brengen deze naar de slager die het hert ontbeend en het vlees verwerkt voor de vriezer. We hadden heerlijke herten hamburgers bij het ontbijt.
Volkert heeft 2 jaar terug met Larry geschoten en wilde dit graag nog eens met ons doen, na het ontbijt zijn we eerst naar een grote outdoor winkel gegaan met heel veel wapens en jacht gerei, ook vissers kunnen hier hun hart ophalen met allerlei hengels etc. en veel andere outdoor spulletjes. Wij kwamen voor de bullets oftewel de kogels, een kar vol met kogels 😲 Andrea en Brigit gingen niet mee, zij hebben niet veel met wapens en gingen op pad voor een fitbit voor Brigit. Wij gingen met Larry en de overbuurjongen op weg naar een plek in de desert waar je mag schieten. We hadden een heel arsenaal aan wapens bij ons, er waren hier meer mensen aan het schieten, zelfs een bejaard koppel die onder het genot van een picknick af en toe hun wapen leeg schoot. Ieder hield goed rekening met elkaar ivm de veiligheid. Larry en de overbuurjongen gaven ons instructie. Michel wist al hoe het werkt, hij was schietinstructeur bij de politie en defensie, Volkert had het al eerder gedaan maar voor mij was het spannend, behalve op de kermis bij de schiettent heb ik nooit een wapen aangeraakt. De eerste keer schoot ik dan ook over de berg ipv tegen de berg(kwam ook door de wind waardoor mijn haar voor mijn ogen waaide), Volkert zei voor de grap dat hij een gil hoorde😮 De wapens waren ook best zwaar en soms kon ik niet eens de trekker naar achter krijgen zo strak stond hij, het geweer moest je tegen je arm/borst houden voor de terugslag, ik had zelfs een blauwe plek van de terugslag.

Instructie, huls in de lucht


Gedeelte van het wapenarsenaal
Het was leuk om te doen, de buurjongen was ook een vriendelijke jongen en hielp ons met de wapens. We hadden knalroze kleiduiven, een soort gipsen schaaltjes die we op de heuvel legde als target. Ik heb veel mis geschoten maar toch nog 4 kleiduifjes geraakt waar ik best trots op ben😎
Bij Michel kon je goed zien dat hij het vaker heeft gedaan, 38 years marines corps zei Larry tegen zijn buurjongen. Volkert voelde zich als een kind in de speeltuin of de nieuwe James Bond.😀



Net een speelgoed pistooltje maar het is een echte revolver!

Stoer he! Overal zag je hulzen liggen, ook lag er heel wat rommel, of mensen het gewoon dumpen of dat ze het gebruiken als schietschijf?? Er lag bijvoorbeeld een oude koelbox, wel weer jammer van de omgeving.


Sniper
Het was een enerverende ochtend!

Zie de huls wegspringen


Michel doet het voor

En nu ik, de shooting star, schietende ster, of toch vallende...??
We vonden het heel leuk om een keer te doen, Thanks Larry!


Fabian was jaloers, die wil het ook graag doen, misschien volgende zomer😊 
We waren rond 2 uur weer terug, Brigit had haar fitbit 🙌🙌,Andrea moest naar haar werk en wij moesten richting het vliegveld, we namen afscheid van deze leuke, lieve mensen, Andrea en Larry thanks for your kind hospitality!
Op weg naar het vliegveld zijn we nog even gestopt bij de Starbucks waar we buiten een lekkere koffie dronken, de laatste zonnestraaltjes meepikken, we zagen in de verte donkere wolken aankomen, de dagen erna heeft het flink geregend, wat hebben wij een geluk gehad met het weer! Wij vertrekken en de regen komt.
Met de terugvlucht verliep alles soepel, geen vertraging. We hoopten dat we niemand naast ons kregen maar het vliegtuig was vol, naast mij kwam een Brit uit Zurich, hij ging zitten, gaf mij een hand en stelde zich voor. Hij was ook bij de Tech beurs geweest, zijn hobby's;  fietsen en fotograferen al werd dat laatste iets te  technisch voor mij. Hij zei dat ik me niet bezwaard moest voelen hem aan te raken tijdens de vlucht, de ruimte is zo krap dan raak je elkaar nu eenmaal zo af en toe per ongeluk aan, toen heb ik toch maar "my husband" Mike aan hem voorgesteld😉 Maar ik moet toegeven, ik had idd het idee dat de stoelen ook mij iets smaller leken dan op de heenweg. Later, toen Michel even naar de wc was,  begon een oudere man aan de andere kant van het gangpad een heel verhaal te vertellen, hij was directeur van een online duikshop, binnen een kwartier ook van hem zijn levens verhaal gehoord. Michel en Volkert kenden de duikshop en hebben later nog achter in het vliegtuig met hem staan praten. Later kwam hij met zijn IPad foto gallerij,  foto's waar hij op stond samen met Mark Rutte, Jack van Gelder en vele anderen, ook zijn auto's, huizen, kleinkinderen kwamen langs op de IPad, vond Michel erg leuk😉 Brigit zei al, je zit een uur in het vliegtuig en iedereen praat met je, ik weet ook niet hoe het komt😯. In Londen moesten we een uur in het vliegtuig blijven zitten ivm de eerste Westerstorm in Nederland, we kwamen dus een uurtje later aan op Schiphol waar Fabian en Natasja ons welkom heette. 😊
We hebben weer een prachtige vakantie achter de rug met als hoogtepunt de Wave, zo bijzonder ook dat we werden ingeloot! We zijn nog nooit in deze periode in Amerika geweest maar wat was het weer mooi, de lucht leek nog blauwer, de kleuren van de rotsen zo mooi rood en door de korte dagen lijkt het of de kleuren met de minuut veranderen. Het kamperen is ons weer goed bevallen, leuk de afwisseling tent en hotel. Het roadtrippen door dit mooie land blijft geweldig! Er werd zelfs gesproken om een volgende keer een motor roadtrip te doen met Volkert en Brigit en Larry en Andrea, een en ander over de motorhuur moeten we nog uitzoeken. Larry heeft al een mooie Harley.
Als we ooit een grote prijs winnen willen we allemaal wel een huis in Las Vegas kopen, net zoiets als Andrea en Larry met zwembad, nieuwe buren😉 Volkert stopt dan met werken en wil zich hier permanent vestigen, wij gaan gewoon overwinteren (toch nog verknocht aan ons eigen landje😉) Dream on, het zal in ieder geval niet ons laatste bezoek aan dit mooie land zijn😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten