dinsdag 15 november 2016

On top of Zion national park

We hebben heerlijk geslapen in het tentje, het was niet koud, we hebben gisteravond nog even lekker aan de picknick tafel gezeten. Je ziet op zo'n camping allerlei mensen, jong, oud, Aziaten, Mexicanen, de een is bij de wastafel druk met zijn make up "we women tries to make the best" de ander poetst even snel zijn tanden. S'avonds loopt iedereen met een hoofdlampje echt grappig.
Na het ontbijt gingen we met de shuttlebus naar de Wheeping tock trailhead, hier start o.a. de triail naar Observation point, een van de trails van mijn Bucket list, zolang ik het nog kan. Vorige keer kon ik de Panorama trail in Yosemite afvinken, nu is de beurt aan OP, ik had voor deze vakantie ook nog de Hike naar de Canaan mountain White dome gepland maar die heb ik geschrapt ivm blessure aan mijn knie. Met de nodige pillen kan ik hopelijk nog wel OP doen. Observation point is ongeveer 12 km heen en terug, maar met een hoogte verschil van 700 meter, er staat 5-7 uur voor de trail. De eerste 2 km begin je al met een flinke klim pfff.
Hier zie je een gedeelte van het pad, het pad dat rechts omhoog gaat, gaat naar Hidden canyon
Daarna heb je even een vlak stuk door een mooie slotcanyon dat loopt even lekker, je loopt dan ook in de schaduw, naast je zie je een diepe kloof.


Als je de canyon uitkomt loop je door een stuk met witte en oranje rotswanden midden in de zon, het gaat dan wel heel stijl naar boven. Michel vond dat we een beetje bejaardentempo liepen maar ik ben 30 cm kleiner dan hem en moet ook wat vaker op adem komen. De omgeving is wederom prachtig hier.

Klimmen!
De laatste mile is redelijk vlak, wel loop je dan door los zand. Je komt uiteindelijk uit op een plateau met uitzicht op de canyon van Zion, onder je zie je Angels landing, ook een populaire trail hier in het park, deze is korter maar ook steil, het laatste stuk loop je langs kettingen met aan beide kanten afgronden, niets voor mij, ik struikel over elk steentješŸ˜³het was wel jammer dat we tegenlicht hadden van de zon maar alsnog een heel mooi uitzicht.


Angels landing richel

Tegenlicht
We hebben hier een klein uurtje gezeten, banaantje, drinken van de omgeving genieten. Er zijn hier veel chipmunks, we hadden er bijna een meegenomen. Hij was in de rugzak geklommen, ze zijn zo snel dat we dachten dat hij er al weer uit was, toen we weer gingen lopen en Michel de rugzak pakte zat hij er nog in. Hij schrok zo van Michel zijn hoofd boven de rugzak dat hij er niet meer uitdurfdešŸ˜‚Michel heeft de tas weer neergezet en toen sprong hij er snel weer uit.
Volgens Michel gingen we terug nog langzamer dan heen, met zere knieĆ«n is naar beneden lopen niet echt prettig en het blijft heel stijl! Hij had spijt dat hij geen boek mee had dan had hij die nog uit kunnen lezen met dit tempo. Snel ging ik niet maar overdrijven is ook een vakšŸ˜we hebben er een kleine 2 uur over gedaan en ondertussen ook nog foto's gemaakt. Naar boven moet je vaker stoppen om op adem te komen, naar beneden heb je dat niet. Ik vond het een heel mooie trail maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Emerald Pools en dan terug via de Kayenta trail, deze trail is minder zwaar en je kan dan meer genieten van de omgeving. Voor de zomer blijft de Narrows natuurlijk favoriet.



We zijn weer gaan eten bij de Whiptail grill, ze hebben hier goede WiFi en ik moest nog een hotel boeken voor morgen, het eten is hier goed en het terras is gezellig šŸ˜„We hebben een Best western in st George geboekt. De White dome trail in de Canaan mountain heb ik geschrapt vanwege mijn knie, die bewaren we voor een andere keer. Buiten bij de tent nog thee gedronken, wat genieten we hier toch altijd, we zullen hier zeker nog eens terug komen!

1 opmerking:

  1. Geweldige wandeling en ondanks het tegenlicht mooie foto's.
    Staat ook nog op mijn to-do-list, hoop hem ooit te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen