zondag 20 november 2016

Reizen en Rokjes dag

Om precies half 10 vertrokken we naar Schiphol, we vlogen om 12 uur eerst naar Londen. Op Schiphol kwamen we Lyan en Albert van het Amerika forum tegen, zij vlogen gelijk met ons. Alles ging op tijd, op Londen moesten we eerst met de bus van terminal 5 naar 3 ook dit verliep soepel, het koste ons ongeveer een half uur. De overstap van 3 uur kwamen we gezellig kletsend door, nog wat hilariteit omdat er midden in de terminal een onbemande thermoskan stond waar vooral de mannen van onder de indruk waren, ik wilde hem wegzetten maar dat mocht niet, er zal maar eens een bom in zitten 😏 uiteindelijk haalde een luchthaven medewerker hem weg, hij ging niet af. Van Albert en Lyan hoorden we dat je bij British gratis whiskey mocht vragen. De tweede lange vlucht van 10 uur naar Vegas nam Michel een Johnny Walker als slaapmutsje. Ik was met name in gesprek met de jongeman naast mij die heel toevallig met mijn neef Kevin vakantiewerk heeft gedaan en ook toevallig dezelfde achternaam heeft als Albert en Lyan, hij moest nog naar Kingman rijden, had daar nu al spijt van, toch wel vermoeiend zo'n lange reis, ik hoop dat alles goed is gegaan. Zo kwamen we, kletsend, lezend, af en toe een hazenslaapje de lange vlucht wel door.
Op tijd 19.30 landen we op LAS. Bij National de auto opgehaald met "skip the counter" van Emerald club, er was helaas weinig keus, we hebben een Ford Edge(de enige standaard suv)wel een hele mooie,  leren bekleding, open dak, stoelverwarming etc. alleen weten we niet of hij 4 wheel drive heeft. Om half 10 waren we bij ons B&B, bij een ouder Frans echtpaar, we kregen een eigen slaapkamer boven met een eigen badkamer, netjes maar we voelden ons toch een beetje ongemakkelijk. Na 6 jaar wonen in Amerika sprak de vrouw nog geen woord Engels en de man gebrekkig. Volgende ochtend Frans ontbijt, geroosterd brood met jam.
We gingen weer vroeg op pad. Het was heerlijk weer, 25 graden, lekker een jurkje aan en slippers, heerlijk rokjesdag in November.  Boodschappen gedaan bij Walmart, daarna de outlet in North(rara wie heeft er iets gekocht). Toen ingecheckt bij Green valley ranch resort, mooi 5*hotel, we hebben nog heerlijk even buiten in een van de lounge sets gelegen en vielen bijna in slaap. Lekker gegeten bij Applebee's, daarna vielen onze oogjes bijna dicht. We genieten vannacht nog even van het grote bed, vanaf morgen gaan we weer een aantal nachtjes in de tent als eerste bij Valley of Fire, we hebben dan geen internet.