vrijdag 18 november 2016

Election day

Vandaag 8 november 2016 was een spannende dag voor de Amerikanen, de 45e president zou worden gekozen. Wij merkten hier echter niets van. We werden vroeg wakker met een mooi en zonnig uitzicht over de rode rotsen van Valley of Fire, wat kan de wereld toch mooi en rustig zijn.

Het was een warme eerste nacht in ons tentje, heerlijk. Als ontbijt namen we quaker oatmeal met appel en kaneel, lekker. We hebben de tent opgeruimd en zijn nog even het park ingereden, ik wilde nog naar Fire canyon arch kijken maar we konden hem niet vinden, wel Fire canyon, maar niet de arch, het visitors center was nog dicht dus konden we het ook niet vragen.. Om 8 uur reden we het park uit op weg naar Kanab UT waar het 1 uur later is. Onderweg zijn we gestopt bij de Starbucks voor een lekker kopje koffie en internet. Volkert en Brigit zouden gisteren met de lotterij van de Wave meedoen ook voor ons dus als zij permits hadden moesten we snel naar Kanab en zouden we samen lopen. Helaas waren ze uitgeloot, ze vonden het wel leuk om mee te maken zo'n loterij. Zij gingen nu op weg naar Zion en wij hoefden ons niet te haasten, er waren hier een aantal leuke winkels, ik heb nog New Balance schoenen gekocht, helaas nog niet de goede brillen voor Ilse gevonden bij Ross, weinig tot geen assortiment. Na het winkelen weer op pad, we zijn nog even gestopt bij Pipe spring national monument, en hebben hier een korte rondleiding gehad op het Ford van de mormonen die zich daar vestigden ten koste van de Puyante indianen, zij bouwden hun Ford op een spring, de waterbron van de indianen, ook brachten zij ziektes mee waaraan veel indianen het begaven.

Vanaf hier nog 20 minuten naar de campground in Kanab midden in het stadje. We zijn de enige tentkampeerders verder staan er zo'n 10 campers met name vaste gasten. De tent opgezet en om 3 uur gingen we op pad naar Toadstool hoodoos zo'n 50 km verderop, de afstanden zijn hier groot maar mooie wegen. De trail naar Toadstool stond heel goed aangegeven, wat een mooie omgeving hier in het Grand Staircase Escalante, Toadstool is een groep van bruine hoodoos op een mooi plekje bij elkaar, als je echter voorbij Toadstool nog 300 meter naar links loopt kom je bij een groep witte hoodoos ook heel mooi, zeker bij een ondergaande zon kleuren de rotsen zo mooi, echt genieten!

Deze is als eerst genomen, je ziet de kleur veranderen hoe verder de zon onder gaat op bovenstaande foto's
Om 5 uur waren we weer terug bij de auto, voordeel dat het hier een uur later is,  is dat ook de zon een uur later ondergaat. Op aanraden van de camphost zijn we gaan eten bij de burgertent tegenover de campground, volgens hem hebben ze daar heerlijke burgers, dat waren het zeker en aangezien de meeste restaurants hier op dinsdag gesloten zijn was dit een goede keuze. Het was een rustige avond op de camping, de mensen zaten allemaal voor de tv, opeens hoorden we iemand zeggen" I knew he had a chance" daarna kreeg ik allemaal apps van dochterlief die met grote zorg in Nederland zat te kijken. Ik hield het allemaal bij op de nos app en zag dat Trump bijna niet meer kon verliezen, de nieuwe president van dit mooie land is een feit, THE Donald. De mensen op de campground gingen rustig slapen, zij waren blij maar zeker niet uitgelaten zoals velen misschien verwachten, ze zijn blij, niet omdat ze Donald zo goed vinden maar Hillary vinden ze verschrikkelijk. Michel sliep al, ik kreeg een berichtje van Brigit dat ze naar een ander hotel moesten vanwege bedbugs, het leven gaat gewoon door en ook ik ging lekker slapenšŸ˜“